Richie is back

Nu så mina vänner är jag åter i min lilla holk på Sakavasta Airport (läs "dårhuset").

Vill börja med att gratulera alla honor i efterskott på Internationella Kvinnodagen.... har hört att man tydligen ska säga grattis till vederbörande på deras alldeles egna dag.

Igår var jag i El Stockholmo hos Philips på intervju. Kändes som det gick ganska bra faktiskt... arbetet verkar vara väldigt likt det jag sysslade med på SF... å det jag gjorde där var ju roligt. Den enda nackdelen är att det blir fler hotellnätter eftersom distrikten är extremt stora...men men...hotellfrukost e ju aldrig fel. Har inte allt för höga förhoppningar men vi får se vad dom har att säga under nästa vecka. Dom hade för övrigt ett grymt fräscht HQ i Kista Entré. I ett tappert försök att dölja tapeterna så var väggarna vackert prydda av diverse elektronik av det modernaste slaget... måste säga att dock lyckades väldigt bra.

Svängde också förbi PcCity för att kolla om dom hade någon fräsch LCD-skärm till ett vettigt pris vilket dom tyvärr inte hade men jag kom ut därifrån med ett packe DVD-skivor och en ny mus... till datorn =). 

Har bestämt mig för att införskaffa ett nytt fortskaffningsmedel... typ Audi A4. Jag lider ju dock av en yrkesskada som gör att alla bilar som är äldre än 2 år eller har rullat längre än 3000 mil känns som en stenåldersbil som skulle passa in i en tecknad rulle med Fred Flintstone i huvudrollen. Till saken hör ju också att jag är ju smått kräsen av mig och vilken A4:a som helst går inte för sig utan det ska vara rätt utrustning, rätt motor och rätt färg. Om man sedan lägger in variablar som ålder och miltal så förstår ni ju själva att jag ALDRIG kommer hitta "min" bil ... och om jag mot alla odds gör det lär det bli en ganska kostsam historia. Så om ni ser en person stå på torget med en skylt som lyder: "23-åring av koreansk modell utför skamliga gärningar mot mindre betalning" eller "Korean säljes till högstbjudande" så vet ni att det bara är lilla jag som ska finansiera min bil =).

I helgen är det jobb som gäller... ska också försöka plöja igenom några rullar som jag lånat. I övrigt blir det lugna gatan vilket innebär mer tid för blogg.

Nu ska jag gå och köpa mig en gammal brödbit nere i kiosken.... Tack och hej!

"Om man går fort och ler mycket, så ser ingen att men e ful"
- Lasse Åberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0