Sommarminnen =)

En fin sommardag i Augusti -06 befann jag mig i centrala Linköping på väg mot en kund. Praktiken på SF hade precis börjat och jag satt i min lilla bil i lugnan ro och filosoferade över livet så plötsligt... PAAANNNGGG.... sa det och jag tänke; "Va fan?!? Har jag kört på någon?!?... ja, jag måste fan ha kört på något... en trottoarkant kanske?!"... så jag stannade vid vägkanten och klev ut ur bilen och såg folk komma springandes mot platsen. På gräskanten alldeles intill trottoaren satt en hund och medföljande hundvakt. När jag sedan tittade på min bil såg den ut så här:

image2

Och så här....

image3

"Hundvakten" berättade snabbt att hunden hade smitit ut från en närliggande trädgård och sprungit rätt ut i gatan.... men där tog det stopp... för där kom jag åkandes. Hundfan sprang alltså rakt in i sidan på min stackars lilla bil =(. Att döma av storleken på bucklan kan man ju ganska snabbt konstatera att hunden i fråga inte är en liten chihuahua eller någon annan liknande ras som lätt kan förväxlas med nedersta delen på en golvmopp utan här pratar vi STOOR hund. Ni kanske blir förvånadade när jag säger att det ändå var en 7 månaders valp som orsakat skada.... men det var en Gran Danois valp =). Hunden fördes snabbt rätt över gatan där det mycket passande låg en veterinärstation och där konstaterade man att stackaren hade lite ont i ena tassen... men förutom det var han i toppform. När jag ringde drygt en vecka senare så mådde till och med tassen finfint. Så hunden klarade sig och jag klarade mig undan med en lättare hjärtattack. Vad kan man då dra för slutsatser av detta??
... Jo... Bilar är hårda... men en Grand Danois är hårdare.


"Jag körde på en karl, han erkände att felet var hans, för han hade blivit överkörd förut"
- Urdrag ur en skadeanmälan

Kommentarer
Postat av: Anonym

lätt skrämd i telefonen efter att det hade hänt....

2007-03-13 @ 20:14:33
Postat av: Jim

Jag vet hur som är... Dom där grand danoisarna. Wilma var juh lite eljest oxå... Men hon stångades inte med bilar...

2007-03-17 @ 08:35:16
URL: http://merkell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0